• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Viggeloo tjänar stora pengar

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 905
Poäng
1 217
Att ha en mentor ökar chanserna att bli duktig. Mycket finns på youtube men inte i samma utsträckning och där visar man endast "ytan". Ingen lär ut saker gratis till folk såklart. Betalade ca 10 k men p.g.a att jag känner honom. Många tar ca 300-500 dollar i timmen sen vet man ju inte om de e bra på det de gör.
Okej men då är det här ingen skillnad mot att köpa ett gäng böcker eller liknande, och handla med belåning.

Dvs att lyckas över tid är otroligt svårt. Man måste ha enormt intresse och lägga ner en 10000 timmar (med feedback vid misstag) innan man blir riktigt bra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Stibium

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
6 December 2022
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
102
Poäng
286
MT4 och MT5 är bortplockade från AppleStore. Kanske beror det på de har en rysk ägare.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
MT4 och MT5 är bortplockade från AppleStore. Kanske beror det på de har en rysk ägare.
MEtatrader är bara en handelsplattform som du kopplar emot ditt konto på vad nu ftmo där du har ditt konto.

Liksom Avanza som har infront
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Finns en typ av pyramid som jag fascineras av detta är inte den typen.

Det finns ALLTID förlorare i sånt här och % är nog rätt stor.

"Enda du måste göra är att klara challange" hur många här inne kommer orka klara det.

Sen om du får tillbaka för att du klarar första challagen = -300 så måste du köpa nästa ....

Klart att de finns de som tjänat pengar på detta men det kommer inte bli gemenman här på forumet som tar hem storkovan.

Lova mig nu alla som hoppar på detta att skriva mig hårt på näsan när ni kan BEVISA att ni tjänat pengar (alltså har förtjänst efter utlägg inne på era egna konton) då skall jag äta upp en halv special baklänges och be om ursäkt offentligt.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
EURUSD SELL LIMIT ORDER

ENTRY:1.10180

STOP LOSS:1.10233

TAKE PROFIT:1.10054

BREAK EVEN: 000000

Risk Reward Ratio ( RRR ) : 2.4
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
tradingview
 

Bilagor

  • EURUSD_2023-07-31_08-50-54.png
    EURUSD_2023-07-31_08-50-54.png
    217 KB · Visningar: 34

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Hur kan jag själv ta dina trades? Vad behöver jag? Antar att detta inte fungerar på avanza?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 168
Mottagna reaktioner
1 920
Poäng
1 247
EURUSD SELL LIMIT ORDER

ENTRY:1.10180

STOP LOSS:1.10233

TAKE PROFIT:1.10054

BREAK EVEN: 000000

Risk Reward Ratio ( RRR ) : 2.4
Bättre lycka nästa gång. Med min limiterade kunskap hade inte tagit en short här.

Futures på ex DAX, DJ France var röda en kvart innan marknaderna öppna 09.00 när du skrev.

Är det inte så att om marknaderna öppnar rött så går i regel valutan upp för det kommer ofta ett säljtryck av volym från aktier, fonder, obligationer som skapar efterfråga på EURO.
Medan om marknaden öppnar grönt så får det motsatt effekt och valutan trycks ner när euro säljs till aktier/fonder/obligationer osv. USA har visseligen inte öppnat sina marknader, men volymen för premarket hour öppnar är rätt låg i jämförelse.

Detta var väll vad som hände i större skala när ryssland gick in i ukraina och blev hårt sanktionerade. Deras aktiemarknader föll 90% och det blev ett jäkla tryck och efterfråga uppåt på valutan efter ett tag, rubeln stog i rekordnivåer och få fattade varför.

Sen att spekulera kring öppningstider öht låter väldigt riskabelt, risk att både long och shorts slås ut snabbt på tight SL
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Finns en typ av pyramid som jag fascineras av detta är inte den typen.

Det finns ALLTID förlorare i sånt här och % är nog rätt stor.

"Enda du måste göra är att klara challange" hur många här inne kommer orka klara det.

Sen om du får tillbaka för att du klarar första challagen = -300 så måste du köpa nästa ....

Klart att de finns de som tjänat pengar på detta men det kommer inte bli gemenman här på forumet som tar hem storkovan.

Lova mig nu alla som hoppar på detta att skriva mig hårt på näsan när ni kan BEVISA att ni tjänat pengar (alltså har förtjänst efter utlägg inne på era egna konton) då skall jag äta upp en halv special baklänges och be om ursäkt offentligt.
Hade Forex trading varit enkelt hade vi alla åkt lambos :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp